Saga z nowym silnikiem w CS:GO ciągnie się od dobrych kilku lat. Końca spekulacji nie widać, lecz na jaw wychodzą nowe informacje, które mogą stanowić realny dowód na trwające prace nad Source 2. Co tym razem udało się ustalić informatorom?
Mapy CS:GO na nowym silniku Source 2
Jak wynika z najnowszych wpisów użytkownika Gabe Follower, pracownicy zajmujący się testowaniem map nie do końca zabezpieczyli swoje informacje. Znaleziono dane mówiące o tym, że mapy Shoots, Inferno, Lake, Overpass, Shortdust oraz Italy sprawdzane były w nieco innych wersjach.
we choosed to make everything public, "leaked" source 2 maps are: shoots, inferno, lake, overpass, shortdust, italy
— Gabe Follower (@gabefollower) July 2, 2022
here is how all raw data looked like https://t.co/LdXc8j1BiD pic.twitter.com/NNJnBLUMRv
Jakich? Otóż powyższe mapy posiadały na końcu dopisek "s2", co może sugerować zmianę środowiska na nowy silnik graficzny Source 2. Istnieje zatem realna szansa, że kilka map znanych z CS:GO już teraz otrzymuje swoje odświeżone wersje, które muszą zostać odpowiednio przygotowane, aby pasowały i działały na nowym silniku gry.
Source 2 w CS:GO bliżej niż kiedykolwiek?
O faktycznym postępie prac nad nowym silnikiem graficznym w CS:GO zaczęto mówić niecałe dwa tygodnie temu, kiedy na jednym ze streamów osoba powiązana z Valve chlapnęła o większych zmianach, które nadejść mają w sierpniu. Szybko się ze swoich słów wycofała i uznała, że nie powinna przekazywać tych informacji publicznie. Czy było to celowe zagranie deweloperów gry, czy może streamer popełnił znaczący błąd w komunikacji? Tego się już raczej nie dowiemy. Fakty są jednak takie, że coś w tej materii ulega zmianie i być może już niebawem ujrzymy nowy wygląd CS:GO na silniku Source 2.